Porządek obrad
2.
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
3.
Przyjęcie protokołu z XXI Sesji Rady Miejskiej w Prudniku
4.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
5.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
6.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
a)
91-2025 interpelacja radnego Wiesława Zawiślaka dot. zaplecza budynków wspólnoty mieszkaniowej przy ul. Klasztornej 1 oraz 1A
b)
92-2025 interpelacja radnego Andrzeja Włoska w sprawie budowy farmy wiatrowej na terenie Gminy Prudnik
c)
93-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie inwentaryzacji i poprawy stanu oznakowania na drogach gminnych
d)
94-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie poprawy stanu kostki brukowej na Ścieżce Poetów w parku
e)
95-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia możliwości zamontowania lustra drogowego na skrzyżowaniu drogi gminnej wewnętrznej ora drogi powiatowej w Niemysłowicach przy byłym przedszkolu
f)
96-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia działań w celu umycia pomnika 700 lecia miasta oraz przycięcia gałęzi w jego bezpośrednim sąsiedztwie
g)
97-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozwieszenia na terenie miasta Prudnik większej ilości worków na psie odchody oraz rozważenie wprowadzenia podatku od posiadania psa
h)
98-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie pielęgnacji zieleni na rondach przy wjazdach do miasta
i)
99-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie wyczyszczenia tablic informacyjnych przy parku
j)
100-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przekazania informacji na temat planów współpracy z poszczególnymi miastami partnerskimi oraz organizacją Cittaslow w 2025 oraz 2026 roku
k)
101-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie udzielenia informacji na temat zasadności umieszczania i wysokości opłat za umieszczanie reklamy InternetSerwis na ogrodzeniu kortu tenisowego w Parku Miejskim
l)
102-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia organizacji Targów Przedsiębiorczości przynajmniej w formie promocji lokalnych firm
m)
103-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie możliwości wyposażenia WDK w Niemysłowicach w stoły z zapasów POK
n)
104-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie aktualnego stanu prawnego polityki krajobrazowej oraz uchwały krajobrazowej
o)
105-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia możliwości skrócenia tygodniowego czasu pracy Urzędu Miejskiego w Prudniku do 35 godzin oraz przedstawienia ewentualnych analiz lub planów w tym zakresie
p)
106-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia możliwości utworzenia komitetu budowy pomnika ludobójstwa na Wołyniu oraz o wskazanie możliwych lokalizacji
r)
107-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie statusu prac nad utworzeniem inkubatorów przedsiębiorczości w pustych lokalach
s)
108-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie inwentaryzacji polityki prodemograficznej
t)
109-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia przyczyn zaprzestania działania świetlicy dla dzieci na osiedlu Jesionowe Wzgórze
u)
112-2025 interpelacja radnego Łukasza Karpowicza w sprawie zamontowania na terenie centrum miasta poideł w związku z wysokimi temperaturami w okresie letnim
w)
113-2025 interpelacja radnego Jacka Urbańskiego w sprawie naprawy uszkodzonego odcinka drogi przy ul. Kołłątaja 17 i 19 i ul. Ogrodowej
7.
Interpelacje i zapytania radnych.
8.
Prezentacja informacji z działalności Klubów sportowych działających na terenie Gminy Prudnik przez Przedstawicieli Klubów.
9.
Informacje o wynikach ekonomiczno-finansowych za 2024 rok miejskich spółek prawa handlowego, w których gmina Prudnik posiada udziały:
a)
Informacja Zakładu Energetyki Cieplnej sp. z o.o. (druk nr 290)
b)
Informacja Zakładu Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. (druk nr 291)
c)
Informacja Zakładu Usług Komunalnych sp. z o.o. (druk nr 292)
d)
Informacja Prudnickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o. o. (druk nr 293)
e)
Informacja SIM Opolskie Południe (druk nr 294)
a)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025 - 2028 (druk nr 295)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk nr 296)
11.
Gospodarowanie mieniem
a)
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Prudnik (druk nr 297)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały (druk nr 298)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości (druk nr 299)
d)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych oraz określenia wysokości bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku przy ulicy Młyńskiej 28 w Prudniku (druk nr 300)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Staszica 1A w Prudniku (druk nr 301)
f)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Grunwaldzka 92-94 w Prudniku (druk nr 302)
g)
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie zbycia lokalu użytkowego (druk nr 303)
h)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 304)
i)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 305)
j)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 306)
k)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 307)
l)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 308)
m)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 309)
n)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 310)
o)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 311)
p)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 312)
r)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 313)
s)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 314)
t)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 315)
u)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 316)
w)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 317)
x)
Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały (druk nr 318)
y)
Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Prudnik na lata 2025 - 2030 (druk nr 319)
12.
Podjęcie uchwał w sprawie
a)
Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania usług wsparcia krótkoterminowego świadczonego w formie dziennej i w formie pobytu całodobowego oraz warunków odpłatności za te usługi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania (druk nr 320)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa w celu realizacji projektu pn.: „Stabilne Wartości, Skuteczne Wsparcie - Profilaktyka i Interwencja Kryzysowa", realizowanym w ramach działania 6.8 Profilaktyka zachowań społecznych dzieci i młodzieży, priorytetu 6 Fundusze europejskie wspierające włączenie społeczne w opolskim, Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 (druk nr 321)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia mieszkania wspomaganego oraz określenia zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniu wspomaganym (druk nr 322)
d)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu własnego niepieniężnego w ramach realizacji projektu „Bliżej rodziny i dziecka – wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej – etap II” (druk nr 323)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu własnego niepieniężnego w ramach realizacji projektu „Nie-Sami-Dzielni – rozwój usług społecznych oraz wspierających osoby niesamodzielne – III Edycja” (druk nr 324)
f)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia Wstępnego o partnerstwie na rzecz realizacji projektu pn. „Nie- Sami- Dzielni – rozwój usług społecznych oraz wspierających osoby niesamodzielne – IV edycja” (druk nr 325)
g)
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest realizowanych w gospodarstwach rolnych z terenu gminy Prudnik, przy udziale środków uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych” (druk nr 326)
h)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa w celu realizacji projektu pn. „Odbudowa infrastruktury drogowej w powiecie prudnickim zniszczonej w wyniku powodzi” w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 (druk nr 327)
i)
Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia statutu Gminy Prudnik (druk nr 328)
j)
Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie połączenia samorządowych instytucji kultury (druk nr 329)
k)
Podjęcie uchwały w sprawie przewozu uczniów i dzieci, wobec których gmina nie ma obowiązku zapewnienia dowozu do szkół i przedszkoli (druk nr 330)
l)
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami działającymi na terenie Gminy Prudnik (druk nr 331)
m)
Podjęcie uchwały w sprawie wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Prudnik oraz za pobyt dzieci w oddziałach żłobkowych przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Prudnik (druk nr 332)
n)
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ochotnika za uczestnictwo w działaniu ratowniczym, szkoleniach i ćwiczeniach (druk nr 333)
o)
Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Rady Miejskiej w Prudniku do Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego (druk nr 334)
p)
Podjęcie uchwały w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli doraźnej (druk nr 335)
r)
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi (druk nr 336) - projekt uchwały zostanie dostarczony po posiedzeniu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
13.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji