« Powrót do strony głównej

Porządek obrad

1. Sprawy organizacyjne:

2. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

3. Przyjęcie protokołu z XXI Sesji Rady Miejskiej w Prudniku

4. Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.

5. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.

6. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

a) 91-2025 interpelacja radnego Wiesława Zawiślaka dot. zaplecza budynków wspólnoty mieszkaniowej przy ul. Klasztornej 1 oraz 1A

b) 92-2025 interpelacja radnego Andrzeja Włoska w sprawie budowy farmy wiatrowej na terenie Gminy Prudnik

c) 93-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie inwentaryzacji i poprawy stanu oznakowania na drogach gminnych

d) 94-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie poprawy stanu kostki brukowej na Ścieżce Poetów w parku

e) 95-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia możliwości zamontowania lustra drogowego na skrzyżowaniu drogi gminnej wewnętrznej ora drogi powiatowej w Niemysłowicach przy byłym przedszkolu

f) 96-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia działań w celu umycia pomnika 700 lecia miasta oraz przycięcia gałęzi w jego bezpośrednim sąsiedztwie

g) 97-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozwieszenia na terenie miasta Prudnik większej ilości worków na psie odchody oraz rozważenie wprowadzenia podatku od posiadania psa

h) 98-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie pielęgnacji zieleni na rondach przy wjazdach do miasta

i) 99-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie wyczyszczenia tablic informacyjnych przy parku

j) 100-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przekazania informacji na temat planów współpracy z poszczególnymi miastami partnerskimi oraz organizacją Cittaslow w 2025 oraz 2026 roku

k) 101-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie udzielenia informacji na temat zasadności umieszczania i wysokości opłat za umieszczanie reklamy InternetSerwis na ogrodzeniu kortu tenisowego w Parku Miejskim

l) 102-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia organizacji Targów Przedsiębiorczości przynajmniej w formie promocji lokalnych firm

m) 103-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie możliwości wyposażenia WDK w Niemysłowicach w stoły z zapasów POK

n) 104-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie aktualnego stanu prawnego polityki krajobrazowej oraz uchwały krajobrazowej

o) 105-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia możliwości skrócenia tygodniowego czasu pracy Urzędu Miejskiego w Prudniku do 35 godzin oraz przedstawienia ewentualnych analiz lub planów w tym zakresie

p) 106-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia możliwości utworzenia komitetu budowy pomnika ludobójstwa na Wołyniu oraz o wskazanie możliwych lokalizacji

r) 107-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie statusu prac nad utworzeniem inkubatorów przedsiębiorczości w pustych lokalach

s) 108-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie inwentaryzacji polityki prodemograficznej

t) 109-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia przyczyn zaprzestania działania świetlicy dla dzieci na osiedlu Jesionowe Wzgórze

u) 112-2025 interpelacja radnego Łukasza Karpowicza w sprawie zamontowania na terenie centrum miasta poideł w związku z wysokimi temperaturami w okresie letnim

w) 113-2025 interpelacja radnego Jacka Urbańskiego w sprawie naprawy uszkodzonego odcinka drogi przy ul. Kołłątaja 17 i 19 i ul. Ogrodowej

7. Interpelacje i zapytania radnych.

9. Informacje o wynikach ekonomiczno-finansowych za 2024 rok miejskich spółek prawa handlowego, w których gmina Prudnik posiada udziały:

a) Informacja Zakładu Energetyki Cieplnej sp. z o.o. (druk nr 290)

b) Informacja Zakładu Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. (druk nr 291)

c) Informacja Zakładu Usług Komunalnych sp. z o.o. (druk nr 292)

d) Informacja Prudnickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o. o. (druk nr 293)

10. Gospodarka finansowa

a) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025 - 2028 (druk nr 295)

b) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk nr 296)

11. Gospodarowanie mieniem

a) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Prudnik (druk nr 297)

b) Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały (druk nr 298)

c) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości (druk nr 299)

d) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych oraz określenia wysokości bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych w budynku przy ulicy Młyńskiej 28 w Prudniku (druk nr 300)

e) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Staszica 1A w Prudniku (druk nr 301)

f) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Grunwaldzka 92-94 w Prudniku (druk nr 302)

g) Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie zbycia lokalu użytkowego (druk nr 303)

h) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 304)

i) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 305)

j) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 306)

k) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 307)

l) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 308)

m) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 309)

n) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 310)

o) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 311)

p) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 312)

r) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 313)

s) Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 314)

y) Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Prudnik na lata 2025 - 2030 (druk nr 319)

12. Podjęcie uchwał w sprawie

a) Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania usług wsparcia krótkoterminowego świadczonego w formie dziennej i w formie pobytu całodobowego oraz warunków odpłatności za te usługi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania (druk nr 320)

b) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa w celu realizacji projektu pn.: „Stabilne Wartości, Skuteczne Wsparcie - Profilaktyka i Interwencja Kryzysowa", realizowanym w ramach działania 6.8 Profilaktyka zachowań społecznych dzieci i młodzieży, priorytetu 6 Fundusze europejskie wspierające włączenie społeczne w opolskim, Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 (druk nr 321)

c) Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia mieszkania wspomaganego oraz określenia zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniu wspomaganym (druk nr 322)

d) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu własnego niepieniężnego w ramach realizacji projektu „Bliżej rodziny i dziecka – wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej – etap II” (druk nr 323)

e) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu własnego niepieniężnego w ramach realizacji projektu „Nie-Sami-Dzielni – rozwój usług społecznych oraz wspierających osoby niesamodzielne – III Edycja” (druk nr 324)

f) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia Wstępnego o partnerstwie na rzecz realizacji projektu pn. „Nie- Sami- Dzielni – rozwój usług społecznych oraz wspierających osoby niesamodzielne – IV edycja” (druk nr 325)

g) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest realizowanych w gospodarstwach rolnych z terenu gminy Prudnik, przy udziale środków uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych” (druk nr 326)

h) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa w celu realizacji projektu pn. „Odbudowa infrastruktury drogowej w powiecie prudnickim zniszczonej w wyniku powodzi” w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 (druk nr 327)

i) Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia statutu Gminy Prudnik (druk nr 328)

j) Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie połączenia samorządowych instytucji kultury (druk nr 329)

k) Podjęcie uchwały w sprawie przewozu uczniów i dzieci, wobec których gmina nie ma obowiązku zapewnienia dowozu do szkół i przedszkoli (druk nr 330)

l) Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami działającymi na terenie Gminy Prudnik (druk nr 331)

m) Podjęcie uchwały w sprawie wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Prudnik oraz za pobyt dzieci w oddziałach żłobkowych przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Prudnik (druk nr 332)

n) Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ochotnika za uczestnictwo w działaniu ratowniczym, szkoleniach i ćwiczeniach (druk nr 333)

o) Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Rady Miejskiej w Prudniku do Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego (druk nr 334)

p) Podjęcie uchwały w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli doraźnej (druk nr 335)

r) Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi (druk nr 336) - projekt uchwały zostanie dostarczony po posiedzeniu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

13. Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji

« Powrót do strony głównej