zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Prudniku

Rada Miejska w Prudniku Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu czwartek, 30 stycznia 2025

Czas publikacji: 78 dni 1 godzinę temu
Długość nagrania: 06:37:56
Liczba odtworzeń: 297
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XVI Sesji Rady Miejskiej w Prudniku - 30 stycznia 2025

Sesja rozpoczęła się punktualnie o godzinie 10:00. Na wstępie Przewodniczący Rady przywitał wszystkich obecnych, w tym Burmistrza Prudnika, Grzegorza Zawiślaka, oraz Wiceburmistrza Wiesława Kopterskiego. Stwierdzono, że Rada jest władna do podejmowania uchwał, gdyż wszyscy Radni byli obecni.

Punkt 1: Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Rada przeszła do głosowania nad protokołami z sesji XIII, XIV oraz XV. Wszystkie protokoły zostały przyjęte jednogłośnie przez 21 Radnych.

Punkt 2: Informacja Burmistrza o działaniach między sesjami

Burmistrz przedstawił działania podjęte od ostatniej sesji, w tym współpracę z WOT i działania na rzecz relokacji Spółdzielni Pionier. Wspomniał o problemach związanych z powodzią i potrzebie dalszej pomocy dla poszkodowanych. Zaznaczył również, że Gmina Prudnik złożyła projekt dotyczący poprawy jakości powietrza, który ma na celu termomodernizację budynków.

Radny Krzysztof Fejdych zadał pytanie o relacje dotyczące przekazania terenu dla Pioniera, a Burmistrz wyjaśnił, że nie ma możliwości bezpłatnego przekazania terenu, ale możliwe jest udostępnienie go w formie dzierżawy.

Punkt 3: Sprawozdanie Przewodniczącego Rady

Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie dotyczące działań podejmowanych między sesjami, które obejmowały m.in. przekazywanie uchwał do nadzoru Wojewody oraz interpelacji Radnych.

Punkt 4: Odpowiedzi na interpelacje

Radni zadawali pytania dotyczące swoich interpelacji. Wśród poruszanych tematów były m.in. organizacja ferii dla dzieci, dowozy dzieci do zajęć, a także sytuacja związana z komunikacją miejską.

Punkt 5: Propozycje uchwał

Rada przeszła do głosowania nad różnymi uchwałami, w tym nad sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli oraz nad uchwałą dotyczącą infrastruktury komunalnej po powodzi. Wszyscy Radni jednogłośnie poparli te uchwały.

Punkt 6: Apel o podjęcie działań w zakresie ochrony przed powodzią

Rada przyjęła apel o podjęcie działań w zakresie ochrony przed powodzią, który miał na celu zabezpieczenie terenów Gminy Prudnik. Burmistrz podkreślił znaczenie współpracy z Wodami Polskimi oraz konieczność dalszych działań w kontekście odbudowy infrastruktury.

Punkt 7: Gospodarka finansowa

Pani Skarbnik przedstawiła informacje o zmianach w budżecie Gminy Prudnik na rok 2025. Rada jednogłośnie przyjęła uchwały dotyczące zmian w budżecie oraz wieloletniej prognozy finansowej.

Punkt 8: Wolne wnioski i komunikaty

Radni zgłosili różne wnioski i pytania dotyczące m.in. stanu infrastruktury, planów budowy oraz działań na rzecz mieszkańców. Wiele uwag dotyczyło potrzeby większej komunikacji i współpracy pomiędzy Radą a mieszkańcami.

Na koniec sesji Burmistrz podziękował Radnym za zaangażowanie i współpracę, a także za aktywne uczestnictwo w dyskusji. Sesja zakończyła się o godzinie 13:05.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

289 dni 23 godziny temu 630
318 dni 1 godzinę temu 635
386 dni 22 godziny temu 628
410 dni 22 godziny temu 745
443 dni 18 godzin temu 801
483 dni 23 godziny temu 778
501 dni 21 godzin temu 720
506 dni 19 godzin temu 723
536 dni 22 godziny temu 945
567 dni 23 godziny temu 876
591 dni 1 godzinę temu 862
624 dni 17 godzin temu 861
786 dni 19 godzin temu 892