zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Prudniku

Rada Miejska w Prudniku Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu czwartek, 30 stycznia 2025

Czas publikacji: 76 dni 8 godzin temu
Długość nagrania: 06:37:56
Liczba odtworzeń: 297
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XVI Sesji Rady Miejskiej w Prudniku - 30 stycznia 2025

Sesja rozpoczęła się punktualnie o godzinie 10:00. Na wstępie Przewodniczący Rady przywitał wszystkich obecnych, w tym Burmistrza Prudnika, Grzegorza Zawiślaka, oraz Wiceburmistrza Wiesława Kopterskiego. Stwierdzono, że Rada jest władna do podejmowania uchwał, gdyż wszyscy Radni byli obecni.

Punkt 1: Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Rada przeszła do głosowania nad protokołami z sesji XIII, XIV oraz XV. Wszystkie protokoły zostały przyjęte jednogłośnie przez 21 Radnych.

Punkt 2: Informacja Burmistrza o działaniach między sesjami

Burmistrz przedstawił działania podjęte od ostatniej sesji, w tym współpracę z WOT i działania na rzecz relokacji Spółdzielni Pionier. Wspomniał o problemach związanych z powodzią i potrzebie dalszej pomocy dla poszkodowanych. Zaznaczył również, że Gmina Prudnik złożyła projekt dotyczący poprawy jakości powietrza, który ma na celu termomodernizację budynków.

Radny Krzysztof Fejdych zadał pytanie o relacje dotyczące przekazania terenu dla Pioniera, a Burmistrz wyjaśnił, że nie ma możliwości bezpłatnego przekazania terenu, ale możliwe jest udostępnienie go w formie dzierżawy.

Punkt 3: Sprawozdanie Przewodniczącego Rady

Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie dotyczące działań podejmowanych między sesjami, które obejmowały m.in. przekazywanie uchwał do nadzoru Wojewody oraz interpelacji Radnych.

Punkt 4: Odpowiedzi na interpelacje

Radni zadawali pytania dotyczące swoich interpelacji. Wśród poruszanych tematów były m.in. organizacja ferii dla dzieci, dowozy dzieci do zajęć, a także sytuacja związana z komunikacją miejską.

Punkt 5: Propozycje uchwał

Rada przeszła do głosowania nad różnymi uchwałami, w tym nad sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli oraz nad uchwałą dotyczącą infrastruktury komunalnej po powodzi. Wszyscy Radni jednogłośnie poparli te uchwały.

Punkt 6: Apel o podjęcie działań w zakresie ochrony przed powodzią

Rada przyjęła apel o podjęcie działań w zakresie ochrony przed powodzią, który miał na celu zabezpieczenie terenów Gminy Prudnik. Burmistrz podkreślił znaczenie współpracy z Wodami Polskimi oraz konieczność dalszych działań w kontekście odbudowy infrastruktury.

Punkt 7: Gospodarka finansowa

Pani Skarbnik przedstawiła informacje o zmianach w budżecie Gminy Prudnik na rok 2025. Rada jednogłośnie przyjęła uchwały dotyczące zmian w budżecie oraz wieloletniej prognozy finansowej.

Punkt 8: Wolne wnioski i komunikaty

Radni zgłosili różne wnioski i pytania dotyczące m.in. stanu infrastruktury, planów budowy oraz działań na rzecz mieszkańców. Wiele uwag dotyczyło potrzeby większej komunikacji i współpracy pomiędzy Radą a mieszkańcami.

Na koniec sesji Burmistrz podziękował Radnym za zaangażowanie i współpracę, a także za aktywne uczestnictwo w dyskusji. Sesja zakończyła się o godzinie 13:05.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

356 dni 6 godzin temu 573
385 dni 5 godzin temu 627
409 dni 4 godziny temu 741
482 dni 5 godzin temu 775
500 dni 3 godziny temu 719
505 dni 2 godziny temu 722
566 dni 5 godzin temu 876
589 dni 7 godzin temu 858
785 dni 2 godziny temu 891