Sesję otworzył Przewodniczący Rady, witając wszystkich obecnych, w tym Burmistrza Prudnika, Grzegorza Zawiślaka oraz dyrektorów placówek oświatowych. Stwierdzono obecność 21 radnych, co pozwalało na podejmowanie uchwał.
Wprowadzono trzy wnioski dotyczące gospodarowania mieniem. Wniosek Burmistrza dotyczył oddania w najem części hali sportowej przy ul. nad Złotym Potokiem 52 w Łące Prudnickiej. Wszyscy radni jednogłośnie zaakceptowali zmiany.
Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty bez uwag, co również zostało zaakceptowane jednogłośnie przez radnych.
Burmistrz przedstawił działania podjęte w okresie od 31 stycznia do 27 lutego 2025. Omówił m.in. prace związane z odbudową infrastruktury po powodzi oraz zakończenie wprowadzania danych do aplikacji odbudowy. Podziękował również Pani Marii Strońskiej, dyrektor Gminnego Zarządu Oświaty, która odchodzi na emeryturę.
Przewodniczący przedstawił działania, jakie miały miejsce między sesjami, w tym odpowiedzi na interpelacje radnych.
Radni nie mieli dodatkowych pytań do interpelacji, co pozwoliło na przejście do kolejnych punktów obrad.
Radny Edward Mazur zadał pytania dotyczące ilości nauczycieli w placówkach oświatowych oraz nauczania języka niemieckiego. Burmistrz odpowiedział, że ilość nauczycieli jest wystarczająca, ale brakuje specjalistów.
Przedstawiono sprawozdania z działalności kilku zespołów szkół i przedszkoli. Wszystkie sprawozdania zostały jednogłośnie przyjęte przez radnych.
Radni głosowali nad zmianami w budżecie gminy oraz nad uchwałami dotyczącymi wieloletniej prognozy finansowej. Uchwały zostały przyjęte przez radnych.
Podjęto uchwały dotyczące sprzedaży nieruchomości oraz wynajmu części hali sportowej. Wszystkie uchwały przeszły jednogłośnie.
Radni przyjęli uchwały dotyczące przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego oraz wprowadzenia programów osłonowych dla seniorów.
Na zakończenie sesji Burmistrz zaprosił radnych na uroczystości związane z Narodowym Dniem Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Radni poruszyli również kwestie dotyczące objazdów dróg oraz dewastacji obiektów w gminie.
Sesja zakończyła się o godzinie 12:30.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.