zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Prudniku

Rada Miejska w Prudniku Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu wtorek, 14 stycznia 2025

Czas publikacji: 93 dni temu
Długość nagrania: 00:51:24
Liczba odtworzeń: 263
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku - 14 stycznia 2025

Sesja rozpoczęła się o godzinie 15:30, a przewodniczący Rady Miejskiej, Zygmunt Trojniak, powitał wszystkich obecnych. Stwierdzono kworum, obecnych było 20 radnych z 21. Następnie odczytano pismo od Burmistrza Grzegorza Zawiślaka, w którym zaproponowano porządek obrad, obejmujący otwarcie sesji, stwierdzenie kworum oraz podjęcie uchwały w sprawie przekazania skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu (druk nr 156).

Punkt 1: Otwarcie sesji i stwierdzenie kworum

Przewodniczący otworzył sesję, a następnie odczytał pismo Burmistrza. Wszyscy obecni zostali poinformowani o porządku obrad i zaproszeni do jego akceptacji.

Punkt 2: Podjęcie uchwały w sprawie przekazania skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

W tej części sesji Burmistrz Zawiślak wyjaśnił, że skarga dotyczy uchwały dotyczącej wydzierżawienia działki, na której znajduje się składowisko odpadów. Radny Witold Rygorowicz zadał pytania dotyczące podjętych działań w związku z uchwałą oraz prosił o wyjaśnienie, dlaczego skarga została złożona.

Radny Łukasz Karpowicz zwrócił uwagę na niespójność pomiędzy uchwałą a skargą, wskazując, że w treści uchwały nie było mowy o rekultywacji terenu. Burmistrz wyjaśnił, że decyzje były podejmowane w kontekście różnych wniosków, a skarga dotyczyła innego aspektu działalności.

Pani Anna Tomczyk, Kierownik Gospodarki i Mieniem Komunalnym, dodała, że w przeszłości podjęto uchwałę o wydzierżawieniu terenu, co było związane z wcześniejszymi decyzjami Rady. Radni wyrażali swoje wątpliwości dotyczące braku przetargu oraz transparentności procesu decyzyjnego. Radny Edward Mazur zauważył, że zgodnie z prawem, Rada ma obowiązek przesłać skargę do sądu.

Po długiej dyskusji, w której radni zadawali pytania i wyrażali swoje opinie, przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wynik głosowania

  • Za: 20 radnych
  • Przeciw: 0
  • Wstrzymujących się: 0
  • Nieobecny: 1 radny

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 3: Zamknięcie sesji

Po podjęciu uchwały przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie i zamknął sesję Rady Miejskiej. Na zakończenie sesji, przewodniczący odczytał pismo od Wojewody dotyczące wszczęcia postępowania nadzorczego wobec uchwały Rady z dnia 17 grudnia 2024 roku.

Sesja przebiegła w atmosferze intensywnej dyskusji na temat skargi oraz procesu decyzyjnego, z licznymi pytaniami i uwagami ze strony radnych. Zostały podjęte działania mające na celu przekazanie skargi do sądu, co stanowiło kluczowy punkt obrad.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

289 dni 23 godziny temu 630
318 dni 1 godzinę temu 635
357 dni 23 godziny temu 573
386 dni 22 godziny temu 628
410 dni 21 godzin temu 745
443 dni 17 godzin temu 801
483 dni 22 godziny temu 778
501 dni 21 godzin temu 720
506 dni 19 godzin temu 723
536 dni 22 godziny temu 945
567 dni 22 godziny temu 876
591 dni 1 godzinę temu 862
624 dni 17 godzin temu 861
786 dni 19 godzin temu 892