Porządek obrad
a)
Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
b)
Zmiana porządku obrad.
c)
Przyjęcie protokołu z XXIV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku
2.
Informacja dotycząca oceny funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego (druk nr 384)
3.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
4.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
5.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
a)
84-2025 interpelacja radnego Leszka Czereby w sprawie zabezpieczenia terenów zielonych przed ich zniszczeniem przez parkujące samochody
b)
130-2025 wniosek radnego Andrzeja Włoska w sprawie zabezpieczenia w budżecie gminy na rok 2026 wsparcia finansowego dla zabytków kościelnych
c)
131-2025 wniosek radnego Andrzeja Włoska w sprawie wykonania prac przy rowach i przepustach w miejscowości Rudziczka
d)
132-2025 wniosek radnego Andrzeja Włoska w sprawie wykonania na drodze gminnej nr działki 810 w Rudziczce poprzecznego odprowadzania wód opadowych
e)
143-2025 interpelacja radnego Łukasza Karpowicza w sprawie stanu technicznego słupków ulicznych z nazwami ulic na terenie miasta
f)
144-2025 interpelacja radnego Rafała Bolibrzucha w sprawie podjęcia działań odnośnie zabezpieczenia poboczy po powodzi wzdłuż drogi Nad Złotym Potokiem w Łące Prudnickiej
g)
149-2025 wniosek radnego Mieczysława Partycznego w sprawie wyczyszczenia rowów na terenie sołectwa Moszczanka i Wierzbiec
h)
157-2025 interpelacja radnych Rady Miejskiej w Prudniku w sprawie budowy progów zwalniających na drogach gminnyc
i)
158-2025 wniosek radnego Andrzeja Włoska w sprawie zakupu samochodu pożarniczego
j)
166-2025 interpelacja radnej Grażyny Hołda w sprawie możliwości postanowienia znaków ostrzegawczych lub informacyjnych na drodze dwukierunkowej ul. Wąskiej
k)
167-2025 interpelacja radnego Łukasza Karpowicza w sprawie ujęcia w budżecie miasta i gminy ba 2026 środków na realizację programów gier planszowy w Bibliotece Publicznej w Prudniku
l)
168-2025 interpelacja radnego Wiesława Zawiślaka w sprawie stanu chodnika na Placu Wolności,. w miejscu, gdzie kiedyś zatrzymywał się autobus
m)
169-2025 interpelacja radnego Wiesława Zawiślaka w sprawie stanu chodnika na pl. Szarych Szeregów
n)
170/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przygotowania i przedstawienia Radzie Miejskiej kompleksowej strategii nasadzeń zieleni i cieniowania dla miasta i sołectw
o)
171/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie udostępnienia zasad i kryteriów przyznawania dotacji dla Klubów Sportowych
p)
172/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie kierunków dalszej współpracy z miastami partnerskimi
r)
173/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przeprowadzenia kontroli palenisk
s)
174/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przekazania informacji dotyczącej aktualnego stanu realizacji prac związanych z czyszczeniem i przywracaniem funkcjonowania rowów melioracyjnych na terenie miasta i sołectw
t)
175/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozpoczęcia prac nad opracowaniem wspólnej koncepcji rozwoju sieci dróg i ścieżek rowerowych w porozumieniu z Powiatem Prudnickim
u)
176/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia Radzie Miejskiej pakietu działań naprawczych w zakresie funkcjonowania PSZOK
w)
177/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przygotowania raportu z zapowiadanego w czerwcu przeglądu oraz planu akcji mającej na celu wymianę oznakowania na drogach gminnych
x)
178/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przestawienia aktualnego statusu rozbiórki muru przy ciepłowni przy ulicy Nyskiej
y)
179/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha dotycząca prudnickiej Karty Mieszkańca
z)
180/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie stworzenia polityki backupów, rejestru incydentów, programu szkoleń, standsardu MFA i szyfrowania urządzeń mobilnych w gminie oraz audyt dostępów
aa)
181/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia zestawienia zgłoszeń z aplikacji dotyczącej infrastruktury drogowej
ab)
183/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha dotycząca pustostanów znajdujących się w zasobie gminnym
ac)
184/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie stworzenia harmonogramu dotyczącego czyszczenia instalacji należących do gminy
ad)
185/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie wyjaśniania zasad rekrutacji, wydatkowania, zgodności z prawem i standardów compliance - w związku z zatrudnieniem nowej osoby na stanowisku dyrektorskim w ZEC
ae)
186/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przygotowania i przedstawienia radzie Miejskiej kompleksowego planu rozwoju infrastruktury ładowania EV na lata 2026-2028
af)
187/2025 wniosek radnego Stanisława Mięczakowskiego w sprawie zabezpieczenia w budżecie gminy Prudnik na rok 2026 kwoty 557 000,00 zł na realizację zadania odbudowy koryta rowu melioracyjnego wraz z budową sześciu przepustów w miejscowości Łąka Prudnicka
ag)
188/2025 interpelacja radnego Grzegorza Jędrzeja w sprawie regulacji wysokości granicznej rowu za posesjami na ul. Karola Miarki od nr 55 do nr 73
ah)
189/2025 interpelacja radnego Grzegorza Jędrzeja w sprawie udrożnienia przepustu rowu w Rudziczce od nr 83
ai)
190/2025 interpelacja radnego Marka Bienia w sprawie postawienia tabliczki z nazwą ul. Soboty na wjeździe z ul. Wiejskiej
aj)
192/2025 interpelacja radnego Jacka Urbańskiego w sprawie wprowadzenia nowego przedmiotu Edukacja zdrowotna w roku szkolnym 2025/2026 w szkołach podstawowych Gminy Prudnik
ak)
193/2025 interpelacja radnego Edwarda Mazura w sprawie uprzątnięcia cmentarza komunalnego z wszelkich dziko rosnących krzewów i drzew
al)
194/2025 interpelacja radnej Alicji Isalskiej w sprawie podjęcia działań w zakresie zapewnienia właściwego rozmieszczanie i stanu technicznego hydrantów na terenie Gminy Prudnik
am)
195/2025 interpelacja radnej Alicji Isalskiej w sprawie możliwości nasadzenia trawy na cmentarzu w miejscu ściętego drzewa od strony byłej jednostki wojskowej
an)
196/2025 interpelacja radnej Alicji Isalskiej w sprawie niezaproszenia części radnych na uroczystość jubileuszu 80-lecia szkoły w Szybowicach
ao)
197/2025 interpelacja radnej Renaty Hedy w sprawie wyczyszczenia rowu komunalnego przy ul. Polnej w Prudniku
ap)
198/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie uwzględnienia w planie inwestycyjnym remontu dachu budynku świetlicy w Niemysłowicach 37
ar)
199/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha dotycząca funkcjonowania świetlicy dla dzieci na osiedlu Jesionowe Wzgórze
6.
Interpelacje i zapytania radnych.
a)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025 - 2028 (druk nr 385)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk nr 386)
8.
Gospodarowanie mieniem:
a)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Prudnik, w tym zasad i kryteriów wynajmowania lokali, których najem jest związany ze stosunkiem pracy (druk nr 387)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie zbycia lokalu mieszkalnego (druk nr 388)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości (druk nr 389)
d)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 390)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 391)
f)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 392)
9.
Podjęcie uchwał w sprawie
a)
Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie opadami komunalnymi (druk nr 393)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie określenia ilości członków Prudnickiej Rady Seniorów oraz wyboru jej składu osobowego (druk nr 394)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Prudnik z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2026 (druk nr 395)
d)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze oraz ustalenia obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych innym nauczycielom, zatrudnionym w zespołach szkolno-przedszkolnych oraz zespole szkół Gminy Prudnik (druk nr 396)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w zespołach szkolno-przedszkolnych i zespole szkół prowadzonych przez Gminę Prudnik (druk nr 397)
f)
Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Prudnika (druk nr 398)
10.
Informacja na temat oświadczeń majątkowych złożonych za rok 2024
11.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji.