Porządek obrad
a)
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
b)
Przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Miejskiej w Prudniku w dniu 28 kwietnia 2025 r.
2.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami
3.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych
a)
27/2025 interpelacja radnego Witolda Rygorowicza w sprawie wyodrębnienia dawnego ZBK ze spółki ZUK
b)
31/2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie podziału środków przeznaczonych m. in. na działalność świetlic opiekuńczo-wychowawczych w WDK na terenie Gminy Prudnik
c)
45/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie znalezienia w przestrzeni publicznej miejsca i sposobu na upamiętnienie ofiar ludobójstwa z lat 1939-1947
d)
46/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia sytuacji prawnej inkubatorów przedsiębiorczości w naszej gminie.
e)
47/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia szczegółowego podsumowania wdrożenia Procedury Whistleblower i Antymobbingowej w urzędzie oraz wszystkich spółkach podległych i zależnych
f)
48/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia działań zmierzających do nawiązania ramowej współpracy z powiatem prudnickim oraz wybranymi uczelniami wyższymi z Nysy lub Opola celem utworzenia filii szkoły medycznej w miejscu nieczynnego basenu krytego przy parku
g)
58-2025 interpelacja radnego Łukasza Karpowicza w sprawie powołania Rady Kobiet w Gminie Prudnik
h)
60-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie utrzymania subdomen dla domeny prudnik.pl
i)
67-2025 interpelacja radnego Ireneusza Licznara w sprawie remontu nawierzchni drogi przy Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 w Prudniku
j)
69-2025 interpelacja radnego Ireneusza Licznara w sprawie postawienia znaku B-36 zakaz zatrzymywania się i postoju na odcinku drogi ul. Zwycięstwa
k)
71-2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie wyczyszczenia rowów oraz remontu drogi gminnej
l)
72-2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie przeglądu i usunięcia obumarłych drzew (wycinka zakrzaczeń) z działki nr 311/6 obręb Mieszkowice
m)
73-2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie braku odpowiedzi od właściwego organu na złożone interpelacje oraz braku podjęcia przez właściwy organ działań mających na celu oczyszczanie i udrożnianie cieku wodnego - Potok Orzechówka, płynącego przez Mieszkowice i Rudziczkę
n)
74-2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie konieczności przeprowadzenia cząstkowych remontów dróg gminnych w miejscowości Mieszkowice i Piorunkowice
o)
75-2025 wniosek radnej Anety Samotus w sprawie podjęcia działań w związku z nadmierną ilością pluskwiaków na drzewach na terenie cmentarza komunalnego w Prudniku
p)
76-2025 zapytanie radnej Renaty Hedy w sprawie udzielenia informacji na temat działań jakie są podejmowane lub będą podjęte w celu zniwelowania strat wynikających z niskiego poziomu ustalanych czynszów, które kształtowane są poniżej wartości rentowności spółki
r)
77-2025 zapytanie radnego Grzegorza Jędrzeja w temacie punktów integracji cudzoziemców (nielegalnych imigrantów)
s)
78-2025 interpelacja radnego Stanisława Mięczakowskiego w sprawie udzielenia informacji na temat podziału środków na finansowanie działań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej w latach 2025-2026
t)
79-2025 zapytanie radnego Pawła Licznara w sprawie danych finansowych spółek ZWiK, ZEC, SIM, PTBS i ZUK
u)
80-2025 wniosek radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia montażu progów zwalniających w celu poprawy bezpieczeństwa w poszczególnych miejscach
w)
81-2025 interpelacja radnego Stanisława Mięczakowskiego w sprawie nieprawidłowości związanych z remontem ul. Staszica
x)
82-2025 zapytanie Radnych Rady Miejskiej w Prudniku w sprawie zwrócenia się do Starostwa Powiatowego o budowę progów zwalniających na drogach powiatowych
y)
85-2025 zapytanie radnego Pawła Licznara dotyczące telefonów komórkowych w szkołach podstawowych
z)
86-2025 interpelacja radnego Łukasza Karpowicza w sprawie przywrócenia placu przy ul. Placu Wolności do pierwotnego stanu po demontażu kiosku RUCH
aa)
87-2025 interpelacja radnego Bartosza Trytka w sprawie uporządkowania terenu pomiędzy ul. Wańkowicza a stadionem miejskim oraz przyległymi działkami
5.
Interpelacje i zapytania radnych.
6.
Rozpatrzenie raportu o stanie Gminy Prudnik za rok 2024
a)
Przedstawienie raportu o stanie Gminy Prudnik za rok 2024 przez Burmistrza Prudnika (druk nr 254)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Prudnika wotum zaufania (druk nr 255)
7.
Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania:
a)
Przedstawienie przez Burmistrza Prudnika sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Prudnik wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Prudnik za 2024 rok oraz z wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za 2024 rok (druk nr 256)
b)
Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Prudnik za 2024 r. (druk nr 257)
c)
Dyskusja na temat sprawozdania
d)
Przedstawienie przez Burmistrza Prudnika sprawozdania finansowego Gminy Prudnik za 2024 rok (druk nr 258)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Prudnik wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024 rok (druk nr 259)
8.
Absolutorium dla Burmistrza Prudnika za 2024 rok:
a)
Przedstawienie przez Przewodniczego Komisji Rewizyjnej uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Prudnika (druk nr 260)
b)
Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Prudniku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Prudnika z wykonania budżetu gminy za 2024 rok (druk nr 261)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Prudnika z tytułu wykonania budżetu gminy Prudnik za 2024 (druk nr 262)
9.
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Prudnik z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2024 (druk nr 263)
10.
Gospodarka finansowa:
a)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025-2028 (druk nr 264)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na rok 2025 (druk nr 265)
11.
Gospodarowanie mieniem:
a)
Podjęcie uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Prudnik na lata 2025 - 2030 (druk nr 266)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 267)
c)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 268)
d)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 269)
12.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia pomnika przyrody (druk nr 270)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w sprawie ustanowienia planu ochrony dla rezerwatu przyrody "Dębniak" (druk nr 271)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie budżetu obywatelskiego w Gminie Prudnik (druk nr 272)
13.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji.