Porządek obrad
1)
Otwarcie sesji i stwierdzenie kworum
2)
Przyjęcie protokołu z X sesji
2.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
3.
Sprawozdanie Przewodniczącej Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych
5.
Informacja dotycząca stanu bezrobocia na terenie Gminy Prudnik i analiza lokalnego rynku pracy (druk nr 171)
6.
Rozpatrzenie raportu o stanie Gminy Prudnik za rok 2018
1)
Przedstawienie raportu o stanie Gminy Prudnik za rok 2018 przez Burmistrza Prudnika (druk nr 172)
3)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Prudnika wotum zaufania (druk nr 173)
7.
Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania:
1)
Przedstawienie przez Burmistrza Prudnika sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Prudnik wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Prudnik za 2018 rok oraz z wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za 2018 rok (druk nr 174) -sprawozdanie przekazane Radnym w miesiącu marcu 2019 r.
2)
Przedstawienie przez Przewodniczącą Rady uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Prudnik za 2018 r.
3)
Dyskusja na temat sprawozdania-druk nr 174
4)
Przedstawienie przez Burmistrza Prudnika sprawozdania finansowego Gminy Prudnik za 2018 rok (druk nr 175) -sprawozdanie przekazane Radnym w miesiącu maju 2019 r.
5)
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Prudnik wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2018 rok (druk nr 176)
8.
Absolutorium dla Burmistrza Prudnika za 2018 rok:
1)
Przedstawienie przez Przewodniczego Komisji Rewizyjnej uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Prudnika (druk nr 177)
2)
Przedstawienie przez Przewodniczą Rady uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Prudniku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Prudnika z wykonania budżetu gminy za 2018 rok
3)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Prudnika z tytułu wykonania budżetu gminy Prudnik za 2018 rok (druk nr 178)
1)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2019 rok (druk nr 179)
2)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2019-2022 (druk nr 180)
10.
Gospodarowanie mieniem:
1)
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości (druk nr 181)
2)
Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości niezabudowanej (druk nr 182)
3)
Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości niezabudowanej (druk nr 183)
4)
Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości niezabudowanej (druk nr 184)
5)
Podjęcie uchwały uchylającej w sprawie nabycia nieruchomości zabudowanej (druk nr 185)
6)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad sprzedaży lokali użytkowych i jednolokalowych budynków użytkowych ich najemcom i dzierżawcom (druk nr 186)
7)
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie zamiany nieruchomości zabudowanych (druk nr 187)
11.
Podjęcie uchwał w sprawie:
1)
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych na temat budżetu gminy Prudnik na 2020 rok (druk nr 188)
- Załącznik: Druk nr 188 - Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzenia...
- Załącznik: B.O. 2020 po wprowadzeniu zmian
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie:
zmiany w projekcie uchwały w zakresie:
- w §3 ust. 2 pkt 1 - obniżenie kwoty przeznaczonej na projekty zlokalizowane na obszarze miasta Prudnika do kwoty 320 000 zł,
- w §3 ust. 2 pkt 2 i 3 – podwyższenie kwot przeznaczonych na projekty zlokalizowane na obszarze sołectw, odpowiednio do 50 000 zł na obszarze sołectw: Moszczanka, Łąka Prudnicka, Szybowice, Rudziczka, Niemysłowice i do 30 000 zł na obszarze sołectw: Piorunkowice, Czyżowice, Mieszkowice, Dębowiec, Wierzbiec
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 1. zmiany w projekcie uchwały w zakresie:
- w §3 ust. 2 pkt 1 - obniżenie kwoty przeznaczonej na projekty zlokalizowane na obszarze miasta Prudnika do kwoty 300 000 zł,
- w §3 ust. 2 pkt 2 i 3 – podwyższenie kwot przeznaczonych na projekty zlokalizowane na obszarze sołectw, odpowiednio do 50 000 zł na obszarze sołectw: Moszczanka, Łąka Prudnicka, Szybowice, Rudziczka, Niemysłowice i do 30 000 zł na obszarze sołectw: Piorunkowice, Czyżowice, Mieszkowice, Dębowiec, Wierzbiec
2) wyodrębnienie kwoty 20 000 zł na projekty tzw. „miękkie”, a więc zadania polegające na organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym, oświatowym, sportowym, edukacyjnym, ekologicznym w ramach kwoty wyżej określonej, z zastrzeżeniem, że kwota przeznaczona na ich organizację nie może przekroczyć 10 000 zł.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych na temat budżetu gminy Prudnik na 2020 rok (druk nr 188)
2)
Podjęcie uchwały w sprawie inicjatywy uchwałodawczej przysługującej mieszkańcom gminy Prudnik (druk nr 189)
3)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych dla gminy Prudnik na rok 2019 (druk nr 190)
4)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie nadania statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Prudniku (druk nr 191)
5)
Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników na kadencję 2020-2023 (druk nr 192)
6)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania członków Rady Muzeum działającej przy Muzeum Ziemi Prudnickiej w Prudniku (druk nr 193)
7)
Podjęcie uchwały w sprawie wzniesienia pomnika (druk nr 194)
8)
Podjęcie uchwały w sprawie skargi na działania Sołtysa wsi Łąka Prudnicka - projekt uchwały wraz z uzasadnieniem dostarczony zostanie na sesję Rady Miejskiej
12.
Interpelacje i zapytania radnych.
13.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji.