Porządek obrad
1)
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
2)
Zmiana porządku obrad.
3)
Przyjęcie protokołu z LXXXVIII Sesji Rady Miejskiej w Prudniku
2.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
3.
Sprawozdanie Przewodniczącej Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych
1)
3-2024 interpelacja radnego Pawła Licznara w sprawie utwardzenia drogi wewnętrznej na dz. 1964/41 obręb Prudnik
2)
4-2024 interpelacja radnego Tomasza Wisły dot. uszczegółowienia poziomu wynagrodzeń nauczycieli
3)
5-2024 interpelacja radnej Zofii Zeprzałka - Krzemień w sprawie możliwości wsparcia działalności gastronomicznej (baru mlecznego) poprzez użyczenie lokalu
4)
6-2024 interpelacja radnej Zofii Zeprzałka - Krzemień w sprawie wystosowania pisma do firmy odpowiedzialnej za hulajnogi o utrzymanie ładu w ich zakresie
5)
7-2024 interpelacja radnej Zofii Zeprzałka - Krzemień w sprawie utworzenia w budynku starego basenu miejsca, gdzie można będzie realizować zadanie lecznicze poprzez ćwiczenia korekcyjne w wodzie
6)
8-2024 interpelacja radnej Zofii Zeprzałka - Krzemień w sprawie wykonania remontu murku cmentarnego
7)
9-2024 interpelacja radnej Ludmiły Lisowskiej w sprawie możliwości wparcia przedsiębiorcy prywatnego w zakresie utworzenia baru mlecznego na terenie Prudnika
8)
10-2024 interpelacja radnej Ludmiły Lisowskiej w sprawie wprowadzenia na terenie całej gminy Prudnik bezpłatnej komunikacji miejskiej oraz wystąpienie o dofinansowanie z rządowych funduszy rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej
9)
11-2024 interpelacja radnego Stanisława Mięczakowskiego w sprawie pilnego wykonania prac remontowych tj. wymiany schodów przy obiekcie wieży Woka
10)
12-2024 interpelacja radnego Rafała Bolibrzucha w sprawie poprawy nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Chocim
11)
13-2024 interpelacja radnego Zygmunta Bochenka w sprawie wiaty przystankowej
12)
14-2024 interpelacja radnej Urszuli Rezpiela w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały Rady Miejskiej w Prudniku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego miasto Prudnik podjętej 30 stycznia 2024 r.
5.
Interpelacje i zapytania radnych.
6.
Rozpatrzenie informacji nt. działalności rzeczowej i finansowej Środowiskowego Domu Samopomocy za 2023 rok. (druk nr 1516)
7.
Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Prudniku za rok 2023 oraz potrzeby w zakresie pomocy społecznej w Gminie Prudnik (druk nr 1517)
8.
Informacja z działalności rzeczowej i finansowej Gminnego Zarządu Oświaty i Wychowania w Prudniku za rok 2023 (druk nr 1518)
9.
Sprawozdanie z działalności rzeczowo - finansowej Szkolnego Schroniska Młodzieżowego Dąbrówka w Prudniku za rok 2023 (druk nr 1519)
10.
Informacja Zarządu Spółki Zakładu Usług Komunalnych o realizacji zaleceń wynikających z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Prudniku
11.
Gospodarka finansowa:
1)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2024 rok (druk nr 1520)
2)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwalenie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2024-2027 (druk nr 1521)
3)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Prudnickiemu (druk nr 1522)
12.
Gospodarowanie mieniem:
1)
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie obciążenia nieruchomości służebnością gruntową (druk nr 1523)
2)
Podjęcie uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości służebnością gruntową (druk nr 1524)
3)
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia prawa użytkowania wieczystego (druk nr 1525)
4)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową oraz udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Staszica 1A w Prudniku (druk nr 1526)
5)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 1527)
6)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 1528)
7)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 1529)
8)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 1529a)
13.
Podjęcie uchwał w sprawie:
1)
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Prudnik (druk nr 1530)
2)
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Prudnik w 2024 roku (druk nr 1531)
3)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Prudnik, udostępnionym dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków (druk nr 1532)
4)
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ochotnika za udział w działaniu ratowniczym, szkoleniach i ćwiczeniach (druk nr 1533)
5)
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników w wyborach uzupełniających na ławników na kadencję na lata 2024-2027 (druk nr 1534)
a)
Odczytanie opinii zespołu do opiniowania kandydatów na ławników
b)
Przedstawienie zasad głosowania do Sądu Rejonowego w Prudniku.
c)
Przeprowadzenie głosowania tajnego w sprawie wyboru ławników
d)
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników na kadencję w latach 2024-2027
6)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Wspólna przygoda na pograniczu” w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg Czechy - Polska 2021-2027 (druk nr 1535)
14.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji.