Porządek obrad
a)
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
b)
Zmiana porządku obrad.
c)
Przyjęcie protokołu z XVII Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 27.02.2025 r.
2.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
3.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4.
Przedstawienie stanowiska Starosty Prudnickiego w sprawie powodzi we wrześniu 2024 r. (zdarzenie przy ul. Nyskiej)
5.
Omówienie zagadnień dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej na terenie Gminy Prudnik.
6.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
a)
18/2025 interpelacja radnego Edwarda Mazura w sprawie montażu progu zwalniającego na drodze ul. Aleja Miła
b)
29/2025 interpelacja radnego Witolda Rygorowicza w sprawie regulacji krzewów i drzew w kwartale Kochanowskiego- Batorego - Tuwima
c)
30/2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie regulacji stanu prawnego działki o nr 677/1 mapa obręb Niemysłowice
d)
32/2025 interpelacja radnego Mieczysława Partycznego dotycząca powołania komisji powodziowej
e)
33/2025 interpelacja radnego Marka Bienia dotycząca powodów częstej zmiany asystentów rodziny
f)
35/2025 interpelacja radnego Mieczysława Partycznego w sprawie możliwości przestawienia słupa posadowionego na drodze gminnej w sołectwie Moszczanka o nr 198
g)
36/2025 interpelacja radnego Mieczysława Partycznego w sprawie usunięcia drzew w pasie drogi 1617
h)
37/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia możliwości bezpłatnego powieszenia baneru WOPR na terenie basenu krytego w Prudniku
i)
38/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia możliwości dołożenia zjeżdżalni w brodziku dla dzieci na basenie krytym w naszej gminie
j)
39/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozpatrzenia konieczności zatrudnienia dodatkowego nauczyciela w PP4
k)
40/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie wycinki przerośniętych tui przy przedszkolu nr 4
l)
41/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie zweryfikowania zgodności lokalizacji śmietników przy budynku siedziby TBS z obowiązującymi regulacjami prawnymi
m)
42/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia aktualnego etapu postępowania dotyczącego odbudowy rowów melioracyjnych w Prudniku
n)
43/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia działań mających na celu uporządkowanie zieleni w obrębie ścieżki prowadzącej do Krzyża na Koziej Górze
o)
44/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia działań mających na celu oczyszczenie strumieni będących dopływami do rzeki Prudnik na terenie naszej gminy
p)
49/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie wyjaśnień dotyczących działań podjętych podczas ostatniej akcji przeciwpowodziowej w gminie Prudnik
r)
50/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podsumowania działalności Straży Miejskiej za ostatni rok
s)
51/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia działań mających na celu ustalenie właściciela, nieubezpieczenie i reorganizację ruchu drogowego na placu przy sklepie w Niemysłowicach
t)
52/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia pilnych działań mających na celu utwardzenie i naprawę drogi dojazdowej od ul. Morcinka do garaży przy rzece
u)
53/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia aktualnej informacji na temat sposobu oraz środków jaki urząd planuje wdrożyć lub już wdrożył w celu przeciwdziałania nadmiernej prędkości na drogach wiejskich
w)
54/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia działań zmierzających do współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w kwestii montażu sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych przy szkole w Rudziczce oraz w Niemysłowicach
x)
55/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie montażu lustra drogowego przy drodze powiatowej prowadzącej z Niemysłowic do Szybowic
y)
56/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia szczegółowych informacji dotyczących planowanej przez TBS inwestycji w zakresie budowy domów jednorodzinnych
7.
Interpelacje i zapytania radnych.
8.
Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Prudniku za rok 2024 oraz potrzeby w zakresie pomocy społecznej w Gminie Prudnik (druk nr 215).
9.
Informacja z działalności rzeczowej i finansowej za 2024 r. Środowiskowego Domu Samopomocy w Prudniku (druk nr 216)
10.
Sprawozdanie z działalności Muzeum Ziemi Prudnickiej w Prudniku za rok 2024 (druk nr 217)
a)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk nr 218)
b)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025 - 2028 (druk nr 219)
12.
Gospodarowanie mieniem:
a)
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Mickiewicza 6 w Prudniku (druk nr 220)
b)
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Grunwaldzka 92-94 w Prudniku (druk nr 221)
c)
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Staszica 1A w Prudniku (druk nr 222)
d)
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 223)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 224)
f)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 225)
g)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 226)
h)
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie oddania w najem części hali sportowej przy ul. Podgórnej 7 w Prudniku (druk nr 227)
13.
Podjęcie uchwał w sprawie
a)
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Prudnik w 2025 roku (druk nr 228)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ochotnika za uczestnictwo w działaniu ratowniczym, szkoleniach i ćwiczeniach (druk nr 229)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu "Centrum Aktywności Lokalnej na lata 2025-2026" (druk nr 230)
d)
Podjęcie uchwały w sprawie przekazania skargi (druk nr 231)
14.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji