Porządek obrad
1)
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2)
Przyjęcie protokołu z XV sesji.
2.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
3.
Sprawozdanie Przewodniczącej Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
5.
Prezentacja informacji z działalności Klubów sportowych działających na terenie Gminy Prudnik przez Przedstawicieli Klubów.
1)
Informacja z działalności Gminnego Zrzeszenia Ludowego LZS.
2)
Informacja z działalności Miejskiego Klubu Sportowego Pogoń Prudnik.
3)
Informacja z działalności Międzyszkolnego Klubu Sportowego SMYK.
4)
Informacja z działalności Ludowego Klubu Sportowego ZARZEWIE w Prudniku.
5)
Informacja z działalności Klubu Sportowego OBUWNIK.
6)
Informacja z działalności Uczniowskiego Klubu Sportowego CZWÓRKA Prudnik.
7)
Informacja z działalności Klubu Sportowego POGOŃ.
8)
Informacja z działalności UKS Orlik Prudnik.
6.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Prudnik w roku szkolnym 2018/2019 (druk nr 262)
7.
Ocena realizacji uchwały w sprawie "Budżetu Obywatelskiego Prudnik 2020" (druk nr 263)
1)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2019 rok (druk nr 264)
2)
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień w tym podatku (druk nr 265)
9.
Gospodarowanie mieniem:
1)
Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości niezabudowanej (druk nr 266)
2)
Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości niezabudowanej (druk nr 267)
3)
Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej niezabudowanej (druk nr 268)
4)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 269)
5)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 270)
6)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 271)
10.
Podjęcie uchwał w sprawie:
1)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu po byłej jednostce wojskowej przy ulicy Dąbrowskiego w Prudniku (druk nr 272)
2)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Prudnika (druk nr 273)
- Załącznik: Druk nr 273 - Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu ....
- Załącznik: Druk nr 273 - Projekt uchwały zmieniającej uchwałe w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany ....(po zmianie)
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Autopoprawka Burmistrza Prudnika.
Zmiana zapisu z treści druku nr 273:
Jest:
§ 1. 1. W uchwale Nr LXIII/879/2018 Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 19 października 2018 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Prudnika wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 dodaje się punkt 16 i 17 w brzmieniu:
"16) załącznik Nr 16 - teren oznaczony symbolami: KDl, KDd,część terenu B 60 MN, B 62 MN, częśc terenu B 47 MN, B 65 MW, B 66 MN, B 67 MW, B 68 MW, część terenu B69 MW, część terenu B 70 MW";
"17) załącznik nr 17 - teren oznaczony symbolem „KDd” - rejon ulicy Polnej, Polnej bloki.";
Na: § 1 pkt. 1 otrzymuje brzmienie:
§ 1. 1. W uchwale Nr LXIII/879/2018 Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 19 października 2018 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Prudnika wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 dodaje się punkt 16, 17 i 18 w brzmieniu:
"16) załącznik Nr 16 - teren oznaczony symbolami: KDl, KDd,część terenu B 60 MN, B 62 MN, częśc terenu B 47 MN, B 65 MW, B 66 MN, B 67 MW, B 68 MW, część terenu
B69 MW, częśc terenu B 70 MW;
17) załącznik nr 17 - teren oznaczony symbolem KDd, część terenu C39 MN, częśc terenu C40MN” - rejon ulicy Polnej, Polnej bloki;
18) załącznik nr 18 - częśc terenu drogi KDl, część terenu C17 UP,S, część terenu C21
UP,S, część terenu C22 P,S,UP. "
2)Załączniki nr 1, 2 i 3 do niniejszej uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 16,17 i 18 do uchwały Nr LXIII/879/2018 Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 19 października 2018 r.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Prudnika (druk nr 273)
3)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia oplat na rzecz gminy, za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Prudnik (druk nr 274)
4)
Podjęcie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Prudnik oraz trybu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej Gminy Prudnik (druk nr 275)
- Załącznik: Druk nr 275 - Projekt uchwały zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład miszkaniowego zasobu...
- Załącznik: Druk nr 275 - po zmianie
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Wniosek Komisji Spraw Obywatelskich w sprawie zmian w treści uchwały. W § 10 pkt. 3 . z: Wniosek podlega weryfikacji przez Społeczną Komisję Mieszkaniową powołaną przez Burmistrza Prudnika w drodze zarządzenia, w skład której wchodzą między innymi przedstawiciele: Burmistrza, wynajmującego, Ośrodka Pomocy Społecznej w Prudniku, Komisji Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Budownictwa Rady Miejskiej w Prudniku i po pozytywnej weryfikacji umieszczany jest na liście mieszkaniowej lub liście socjalnej.
W § 10 pkt. 3 otrzymuje brzmienie:
Wniosek podlega weryfikacji przez Społeczną Komisję Mieszkaniową powołaną przez Burmistrza Prudnika w drodze zarządzenia, w skład której wchodzą między innymi przedstawiciele: Burmistrza, wynajmującego, Ośrodka Pomocy Społecznej w Prudniku, Komisji Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Budownictwa oraz Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Prudniku i po pozytywnej weryfikacji umieszczany jest na liście mieszkaniowej lub liście socjalnej.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Autopoprawka Burmistrza Prudnika.
Zmiana w zapisie § 16.
Jest:
§ 16.1. Lokale przeznaczone do remontu, poddasza lub inne pomieszczenia niemieszkalne przeznaczone do adaptacji na lokale mieszkalne, których remont przez Wynajmującego jest ekonomicznie niuzasadniony, umieszcza się na wykazie podlegającym poddaniu do publicznej wiadomości na okres 21 dni.
2. Umowy najmu lokali, o których mowa w ust. 1, będą zawierane z osobami, które zadeklarowały wykonanieniezbędnych prac remontoeych na swój koszt i ryzyko, oraz które spełniają jeden z poniższych warunków:
1) osiągają dochód nie niższy niż 100% minimalnego wynagrodzenia za pracę i nie wyższy niż 150% minimalnego wyngrodzenia za pracę w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego;
2) posiadają orzeczenie o eksmisji;
3) znajdują się z powodu stanu zdrowia w trudnej sytuacji życiowej;
4) zostały umieszczone na listach osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego i najmu lokalu socjalnego;
5) zajmują lokal niedostosowany do ich potrzeb mieszkaniowych i mozliwości płatniczych.
Na:
§ 16 otrzymuje brzmienie:
§ 16.1. Lokale przeznaczone do remontu, poddasza lub inne pomieszczenia niemieszkalne przeznaczone do adaptacji na lokale mieszkalne, których remont przez Wynajmującego jest ekonomicznie nieuzasadniony, umieszcza się na wykazie podlegającym podaniu do publicznej wiadomości na okres 21 dni.
2. Umowy najmu lokali, o których mowa w ust. 1, będą zawierane z osobami, które zadeklarowały wykonanie niezbędnych prac remontowych na swój koszt i ryzyko, które osiągają dochód nie niższy niż 100 % minimalnego wynagrodzenia za pracę i nie wyższy niż 150 % minimalnego wynagrodzenia za pracę w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego za ostatnie 3 miesiące oraz które spełniają jeden z poniższych warunków:
1) są małżeństwem z dziećmi i wychowują dzieci i posiadają centrum życiowe na terenie Gminy Prudnik;
2) znajdują się z powodu stanu zdrowia w trudnej sytuacji życiowej;
3) zostały umieszczone na liście mieszkaniowej;
4) zajmują lokal niedostosowany do ich potrzeb mieszkaniowych i możliwości płatniczych;
5) posiadają tytuł prawny do zajmowania lokalu w mieszkaniowym zasobie Gminy Prudnik i chcą zamienić zajmowany lokal na inny przeznaczony do remontu, a przekazany lokal z gminnego zasobu powinien być w stanie nadającym się do zamieszkania.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Podjęcie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Prudnik oraz trybu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej Gminy Prudnik (druk nr 275) po zmianach
11.
Interpelacje i zapytania radnych.
12.
Informacja na temat oświadczeń majątkowych złożonych za 2018 rok.
13.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji.
1)
Uchwała nr 344/2019 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o informacji o przebiegu budżetu za I półrocze 2019 roku