Porządek obrad
a)
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
b)
Przyjęcie protokołu z XXV sesji z dnia 27.11.2025 r.
2.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
3.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
5.
Interpelacje i wnioski radnych.
a)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej prognozy Finansowej na lata 2025-2028 (druk nr 399)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk nr 400)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie wykazu wydatków budżetu Gminy Prudnik, które w 2025 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego i określenia ostatecznego terminu dokonania wydatku ujętego w wykazie (druk nr 401)
d)
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2026-2029 (druk nr 402)
1)
Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej
2)
Głosowanie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2026-2029 (druk nr 402)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Prudnik na 2026 rok (druk 403)
1)
Odczytanie projektu uchwały budżetowej.
2)
Odczytanie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
3)
Odczytanie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Prudnik na 2026 rok
4)
Odczytanie opinii komisji Rady przez Przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej
5)
Przedstawienie stanowiska Burmistrza do opinii komisji
7)
Głosowanie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Prudnik na 2026 rok (druk 403)
7.
Gospodarowanie mieniem:
a)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Prudnik (druk nr 404)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 405)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 406)
d)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 407)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 408)
8.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie opadami komunalnymi (druk nr 409)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Prudnik na lata 2026-2029 (druk nr 410)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce, lub zatrudniających dziennych opiekunów na obszarze Gminy Prudnik (druk nr 411)
d)
Podjęcie uchwały zmieniającej w sprawie określenia kryteriów, dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów oraz wartości punktów branych pod uwagę w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Prudnik oraz w sprawie określenia kryteriów, dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów oraz wartości punktów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do pierwszych klas publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Prudnik dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem danej szkoły (druk nr 412)
e)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół oraz publicznych i niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Prudnik przez osoby fizyczne lub osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego, trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji oraz terminu i sposobu jej rozliczania (druk nr 413)
f)
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej w Prudniku (druk nr 414)
g)
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Miejskiej w Prudniku (druk nr 415)
9.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji.