a)
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
b)
Przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Miejskiej w Prudniku w dniu 28 kwietnia 2025 r.
a)
27/2025 interpelacja radnego Witolda Rygorowicza w sprawie wyodrębnienia dawnego ZBK ze spółki ZUK
b)
31/2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie podziału środków przeznaczonych m. in. na działalność świetlic opiekuńczo-wychowawczych w WDK na terenie Gminy Prudnik
c)
45/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie znalezienia w przestrzeni publicznej miejsca i sposobu na upamiętnienie ofiar ludobójstwa z lat 1939-1947
d)
46/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia sytuacji prawnej inkubatorów przedsiębiorczości w naszej gminie.
e)
47/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie przedstawienia szczegółowego podsumowania wdrożenia Procedury Whistleblower i Antymobbingowej w urzędzie oraz wszystkich spółkach podległych i zależnych
f)
48/2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie podjęcia działań zmierzających do nawiązania ramowej współpracy z powiatem prudnickim oraz wybranymi uczelniami wyższymi z Nysy lub Opola celem utworzenia filii szkoły medycznej w miejscu nieczynnego basenu krytego przy parku
g)
58-2025 interpelacja radnego Łukasza Karpowicza w sprawie powołania Rady Kobiet w Gminie Prudnik
h)
60-2025 interpelacja radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie utrzymania subdomen dla domeny prudnik.pl
i)
67-2025 interpelacja radnego Ireneusza Licznara w sprawie remontu nawierzchni drogi przy Publicznej Szkole Podstawowej nr 4 w Prudniku
j)
69-2025 interpelacja radnego Ireneusza Licznara w sprawie postawienia znaku B-36 zakaz zatrzymywania się i postoju na odcinku drogi ul. Zwycięstwa
k)
71-2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie wyczyszczenia rowów oraz remontu drogi gminnej
l)
72-2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie przeglądu i usunięcia obumarłych drzew (wycinka zakrzaczeń) z działki nr 311/6 obręb Mieszkowice
m)
73-2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie braku odpowiedzi od właściwego organu na złożone interpelacje oraz braku podjęcia przez właściwy organ działań mających na celu oczyszczanie i udrożnianie cieku wodnego - Potok Orzechówka, płynącego przez Mieszkowice i Rudziczkę
n)
74-2025 interpelacja radnej Anety Samotus w sprawie konieczności przeprowadzenia cząstkowych remontów dróg gminnych w miejscowości Mieszkowice i Piorunkowice
o)
75-2025 wniosek radnej Anety Samotus w sprawie podjęcia działań w związku z nadmierną ilością pluskwiaków na drzewach na terenie cmentarza komunalnego w Prudniku
p)
76-2025 zapytanie radnej Renaty Hedy w sprawie udzielenia informacji na temat działań jakie są podejmowane lub będą podjęte w celu zniwelowania strat wynikających z niskiego poziomu ustalanych czynszów, które kształtowane są poniżej wartości rentowności spółki
r)
77-2025 zapytanie radnego Grzegorza Jędrzeja w temacie punktów integracji cudzoziemców (nielegalnych imigrantów)
s)
78-2025 interpelacja radnego Stanisława Mięczakowskiego w sprawie udzielenia informacji na temat podziału środków na finansowanie działań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej w latach 2025-2026
t)
79-2025 zapytanie radnego Pawła Licznara w sprawie danych finansowych spółek ZWiK, ZEC, SIM, PTBS i ZUK
u)
80-2025 wniosek radnego Krzysztofa Fejdycha w sprawie rozważenia montażu progów zwalniających w celu poprawy bezpieczeństwa w poszczególnych miejscach
w)
81-2025 interpelacja radnego Stanisława Mięczakowskiego w sprawie nieprawidłowości związanych z remontem ul. Staszica
x)
82-2025 zapytanie Radnych Rady Miejskiej w Prudniku w sprawie zwrócenia się do Starostwa Powiatowego o budowę progów zwalniających na drogach powiatowych
y)
85-2025 zapytanie radnego Pawła Licznara dotyczące telefonów komórkowych w szkołach podstawowych
z)
86-2025 interpelacja radnego Łukasza Karpowicza w sprawie przywrócenia placu przy ul. Placu Wolności do pierwotnego stanu po demontażu kiosku RUCH
aa)
87-2025 interpelacja radnego Bartosza Trytka w sprawie uporządkowania terenu pomiędzy ul. Wańkowicza a stadionem miejskim oraz przyległymi działkami
12:02
a)
Przedstawienie raportu o stanie Gminy Prudnik za rok 2024 przez Burmistrza Prudnika (druk nr 254)
14:23
b)
Debata nad raportem
c)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Prudnika wotum zaufania (druk nr 255)
a)
Przedstawienie przez Burmistrza Prudnika sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Prudnik wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Prudnik za 2024 rok oraz z wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za 2024 rok (druk nr 256)
- Druk nr 256 - Sprawozdanie opisowe za 2024 rok.pdf (1,17MB)
- Druk nr 256 - Sprawozdanie za 2024 r. zał. 1.pdf (0,18MB)
- Druk nr 256 - Sprawozdanie za 2024 r. zał. 2.pdf (0,89MB)
- Druk nr 256 - Sprawozdanie za 2024 r. zał. 3.pdf (1,95MB)
- Druk nr 256 - Załącznik nr 4- inwestycje 2024.pdf (0,23MB)
- Druk nr 256 - Załącznik nr 5 - dotacje za 2024.pdf (0,26MB)
- Druk nr 256 - Załącznik nr 6 instytucje kultury.pdf (0,4MB)
- Druk nr 256 - Informacja o stanie mienia za 2024 r_.pdf (0,27MB)
- Druk nr 256 - Zestawienie mienia 2024 r_.pdf (0,19MB)
- Druk nr 256 - Zestawienie mienia 2024r._I.pdf (0,16MB)
b)
Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Prudnik za 2024 r. (druk nr 257)
c)
Dyskusja na temat sprawozdania
14:51
d)
Przedstawienie przez Burmistrza Prudnika sprawozdania finansowego Gminy Prudnik za 2024 rok (druk nr 258)
e)
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Prudnik wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024 rok (druk nr 259)
15:10
a)
Przedstawienie przez Przewodniczego Komisji Rewizyjnej uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Prudnika (druk nr 260)
16:07
b)
Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Prudniku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Prudnika z wykonania budżetu gminy za 2024 rok (druk nr 261)
16:07
c)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Prudnika z tytułu wykonania budżetu gminy Prudnik za 2024 (druk nr 262)
16:07
a)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025-2028 (druk nr 264)
Projekt uchwały pobrany z programu Legislator. Wersja papierowa z pieczątką i podpisem radcy prawnego oraz Zastępcy Skarbnika do wglądu w Biurze Rady.
16:07
b)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na rok 2025 (druk nr 265)
Projekt uchwały pobrany z programu Legislator. Wersja papierowa z pieczątką i podpisem radcy prawnego oraz Zastępcy Skarbnika do wglądu w Biurze Rady.
16:09
a)
Podjęcie uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Prudnik na lata 2025 - 2030 (druk nr 266)
16:10
b)
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 267)
16:10
c)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 268)
16:11
d)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 269)
a)
Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia pomnika przyrody (druk nr 270)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w sprawie ustanowienia planu ochrony dla rezerwatu przyrody "Dębniak" (druk nr 271)
c)
Podjęcie uchwały w sprawie budżetu obywatelskiego w Gminie Prudnik (druk nr 272)